OVER MIJ

Mijn logo is ontworpen door Tein Lucasson van Lanimorph Het omvat veel dingen van mij: niet in een te hokje te stoppen, zorg dragen voor kinderen, de puntjes op de i zetten, punten met elkaar verbinden, dingen van meerdere kanten bekijken en verbinding tussen lichaam, ziel en geest.

 

Mijn naam is Ilse Langschmidt.

Ik ben beelddenkcoach en remedial teacher.

Sinds 1999 oefen ik met kinderen met lezen, spelling en rekenen. Over het algemeen boekte ik hiermee redelijke resultaten, dit was vaak vooral merkbaar op het sociaal-emotionele vlak. Ik merkte dat kinderen in zichzelf bleven/ gingen geloven, ondanks hun leerproblemen.

 

In oktober 2015 kwam ik via een studiedag op een nieuwe school in aanraking met beelddenken en ik kan wel zeggen: ik was meteen enthousiast. Ik ben zo snel mogelijk een cursus beelddenken gaan doen. Beelddenken mag dan niet wetenschappelijk bewezen zijn, maar ik heb met mijn eigen ogen gezien wat het voor kinderen kan betekenen als je ze dingen visueel aanbiedt.

 

Wat een mogelijkheden schept dat bij kinderen! Ik kon ineens uitleggen hoe ze moesten oefenen en dat ze via visueel inprenten veel sneller kunnen leren.

 

Toch miste ik nog wat, er waren nog steeds kinderen die vooral beïnvloed worden door hun concentratie en gevoeligheid. Wat was daar nu mee aan de hand? Hoe kan ik die kinderen meer bieden?

 

Tijdens de Kernvisie opleiding  leerde ik dat je de groep beelddenkers in twee groepen op kan splitsen: de vooral visueel ingestelde leerlingen (voorkeursleerstijl: visueel leren) en de vooral kinestetisch ingestelde leerlingen (voorkeursleerstijl: gevoelens). Ik heb lang getwijfeld of ik zelf een beelddenker ben, met deze opleiding is dat duidelijk geworden voor me: ik ben een kinestetische beelddenker. Hiermee vielen heel veel puzzelstukjes uit mijn verleden op zijn plaats.

 

Met al deze ervaring kan ik misschien ook wat voor jouw kind betekenen.

 

Naast mijn RT praktijk ben ik nog 3 dagen per week werkzaam als Remedial Teacher op een (multiculturele) basisschool.

 

Hieronder kun je mijn weg naar meer mogelijkheden in mijn leven lezen, mocht je daar interesse in hebben.

 

In 1999 ben ik begonnen met werken op de Openluchtschool, speciaal onderwijs voor langdurig zieke kinderen. Daar gaf ik vooral remedial teaching aan kinderen van 6 tot 12 jaar.

Na een jaar of 16 vond ik het tijd voor een nieuwe omgeving en heb ik een maand of 8 parttime bij een onderwijs ICT bedrijf gewerkt en ben ik overgestapt naar een nieuwe school. Binnen het ICT bedrijf kon ik mijn draai niet vinden, op mijn nieuwe school gelukkig wel.

In 2016 ben ik mijn eigen RT praktijk (bijles) begonnen. Hier begeleid ik kinderen  die op een andere manier leren.

Binnen mijn RT praktijk begeleid ik vooral leerlingen die op een visuele en kinestetische (gevoels) manier leren. We noemen dat vaak beelddenken.

 

In oktober 2016 was ik op een studiedag voor beelddenkers en daar gaf Maarten Smit mij uitleg over Access Bars. Als ik echt iets voor beelddenkers wilde betekenen, dan was dit toch wel heel waardevol. Hij liet me een afbeelding zien van alle Bars punten op het hoofd. Wat dat was/ deed met me weet ik niet, maar ik wist dat ik dat ooit wilde gaan leren.

 

Eind juni 2017 ging ik op zondag ochtend naar mijn 1ste Bars class in de buurt van Amsterdam. Ik kom vast helemaal veranderd terug had ik mijn collega's gewaarschuwd.

 

Tijdens mijn eerste Bars sessies had ik niet het totale gevoel van ontspanning dat veel mensen ervaren. Ik voelde af en toe wel draaikolken in mijn hoofd.

Naast de Bars kreeg ik ook veel uitleg over andere Access Consciousness tools, dat vond ik helemaal vreemd.

Ze waren zo simpel: stuur het terug naar de afzender, vind alles een interessant gegeven, 1,2, 3 naar de aarde.

Als het zo simpel is, waarom past niet iedereen dat dan toe? Waarom gaan we dan nog naar een psycholoog?

Ik ben toch gaan spelen met de tools, omdat de Bars me niet direct de rust gaven waar ik naar op zoek was. En dat was het begin van mijn reis naar meer belichaming. Naar thuiskomen in mijzelf.

 

Toch bleef de onrust in mijn hoofd en lichaam spelen, hoeveel ik ook deed. Ik had wel meer rust dan voorheen en maakte me ook niet meer zo druk over van alles en nog wat. Maar gewoon in het moment zijn, genieten van wat er is en rustig fouten durven maken lukte nog niet.

Eind 2020 liet mijn hogere/ware zelf voor het eerst duidelijk van zich horen. Ik kreeg de boodschap dat ik moest zoeken naar: Starseed en werd naar het boek en werk van Xi Earthstar Healer geleid. Ik heb van februari 2022 tot en met januari 2024 aan de online Earth Star Academy gestudeerd. Hoe verloopt het incarnatieproces van je ziel in je lichaam, was het hoofdthema van de basis modules. Ik merk nu dat ik steeds meer rust krijg en snap ook veel beter waarom dat voorheen niet lukte. Het blijft voor mij wel steeds werk in uitvoering.

 

Iedere keer komt er weer iets nieuws op mijn pad, volgens Human Design hoort dit bij mij. 

 

Bij mij thuis was er altijd wel iemand met een nieuw hobby project bezig, er werd veel geknutseld met allerlei materiaal. Dat vond ik als kind heerlijk en ik merkte dat ik dat de laatste jaren steeds meer gingen missen. Ik was steeds meer in mijn hoofd terecht gekomen, ondanks al het interne/ spirituele werk dat ik deed. Ik werkte nog wel in de tuin, maar knutselen deed ik niet veel meer.

Toen kwam ik op Facebook de Intence Opleiding Creatief Kindercoach tegen en heb mij daar in september 2023 mee gestart. Hoe kan ik creativiteit inzetten om ingrijpende gebeurtenissen te helen? En hoe kan ik hiermee de kinderen die ik begeleid ondersteunen?

Deze opleiding brengt mij weer terug naar mijn kindertijd en maakt gebruik van al mijn vorige opleidingen.

 

Kortom: een bijzondere en steeds voortdurende ontdekkingsreis op deze prachtige planeet.

 

Opleidingen/ trainingen:

 

Ik ben in 1998 afgestudeerd aan de PABO. Daarna heb ik nog diverse opleidingen en trainingen gevolgd:

1999 - Gespecialiseerd Groepsleraar

2001 - Remedial Teacher

2003 - Dyslexie Specialist

2008 - Master Sen Intern Begeleider

2008 - Master Sen Praktijk Onderzoek

 

- Diverse studiedagen epilepsie en schoolgaande kinderen

- NLP basiscursus

- ECLG cursus Beelddenken

- Kernvisie coach

- Access Consciousness Bars facilitator

- Access Consciousness Foundation

- Acces Consciousness 3 daagse Bodyclass

- PSYCH-K basiscursus

- Met Sprongen vooruit groep 7/8

- Access Consciousness Talk to the entities

- Zien is snappen

- Korte lontjes

- Basistraining hoogbegaafdheid

- Kindertalenten fluisteraar

- Teken je gesprek

- Earth Star Academy

- Groepsgeluk, systemisch werken in de klas

- Creatief kindercoach, Intence opleidingen