Mensen geven over het algemeen les op de manier die ze zelf op basisschool gehad hebben. Daardoor gaat verandering in het onderwijs ook zo traag. Ik geef voornamelijk les op de manier waarop ik het graag geleerd zou willen hebben. In mijn geval is dat: leren met gevoel, beweging, doen, samenhang, weten waarom ik iets moet doen en afbeeldingen. Voor mij als kinestetische beelddenker (gevoelsdenker) is dat heel erg belangrijk.
De laatste jaren merk en leer ik ook steeds meer over beperkende gedachtes. Ik leer mijzelf steeds beter kennen en heb mijzelf getraind in het opvangen van mijn negatieve gedachtes. Die ben ik aan het vervangen voor ondersteunde en verruimende gedachtes, gevoelens en emoties. Doordat ik hier in mijn leven behoorlijk door beïnvloed ben geweest, herken ik het zo goed bij mijn leerlingen en kan ik ze daar bij ondersteunen.
Onder de andere tabbladen van sociaal-emotioneel kun je wat meer informatie vinden van een paar technieken die ik gebruik tijdens mijn begeleiding.
Ik heb gemerkt dat uitspraken voor kinderen meer 'waarde' hebben en beter blijven hangen als je er een mooie poster van maakt. Veel van deze posters kun je vinden onder het tabblad: Downloads.
Bij het tabblad: Links, vind je een rijtje met prentenboeken die ik gebruik om de gedachtekracht van kinderen stimuleren.